Dit maakt het voor zorgvragers gemakkelijk om 's nachts het toilet te vinden. Gebruik amberkleurige lampen om slaapverstoring te minimaliseren. Probeer ook bewegingssensoren die automatisch aangaan.
*Required fields
Dit maakt het voor zorgvragers gemakkelijk om 's nachts het toilet te vinden. Gebruik amberkleurige lampen om slaapverstoring te minimaliseren. Probeer ook bewegingssensoren die automatisch aangaan.
*Required fields
Door de toiletdeur te markeren en contrasterende kleuren te gebruiken, kunnen zorgvragers het toilet, de lichtschakelaar en de toiletbril gemakkelijker vinden. Een verhoogde toiletbril of handgrepen verbeteren de zithouding, waardoor toiletgebruik veiliger en comfortabeler wordt.
*Required fields
Dit is met name belangrijk bij ondersteuning van gehandicapten of personen met een cognitieve beperking, omdat ze de signalen van de blaas of darmen misschien niet zelf kunnen herkennen of niet weten wat ze moeten doen als ze naar het toilet moeten.
*Required fields
Sommige oudere zorgvragers kunnen een verminderde mobiliteit of behendigheid hebben. Dus kleding die gemakkelijk uit en aan te trekken is, kan ongelukken helpen voorkomen. Als incontinentiemateriaal nodig is, is een broekje een goede keuze om het toiletgebruik te vergemakkelijken en de onafhankelijkheid te behouden.
*Required fields
Zorg ervoor dat de toiletruimte schoon wordt gehouden, hygiëneartikelen binnen handbereik zijn en dat de zorgvragers indien nodig gemakkelijk om hulp kunnen roepen.
*Required fields
Het kan moeilijk zijn voor mensen om te accepteren dat ze hulp nodig hebben bij toiletgebruik. Stimuleer hen dus en blijf altijd positief. Bevorder hun waardigheid door het bieden van privacy en ervoor te zorgen dat zorgvragers zich op hun gemak, in controle en gewaardeerd voelen.
*Required fields
Dit kan het risico vergroten dat zorgvragers een ongelukje krijgen, wat hun gevoel van waardigheid en eigenwaarde kan aantasten. Als er een ongelukje gebeurt, zeg dan iets geruststellends als “iedereen heeft wel eens een ongelukje, ik zal u helpen”.
*Required fields
Regelmatige routines zijn goed, maar u moet ook flexibel zijn en ervoor zorgen dat hulp beschikbaar is wanneer dat nodig is. Let dan ook altijd op tekenen die doen vermoeden dat een toiletbezoek gewenst is. De meeste mensen van 60 jaar en ouder moeten overdag 4-8 keer naar het toilet, en soms ook ‘s nachts. Een gemiddeld schema voor toiletgebruik omvat: wanneer u ’s ochtends wakker wordt, rond de lunch, een keer ’s middags, ’s avonds en voordat u naar bed gaat.
*Required fields
Incontinentiemateriaal mag nooit toiletgebruik vervangen. Blijf uw zorgverleners aanmoedigen en helpen naar het toilet te gaan als dat nodig is. Als ze een van de soorten incontinentiemateriaal nodig hebben, kies dan een individueel geschikt producttype in de juiste maat en met de juiste absorptie, en zorg ervoor dat het stevig en juist is aangelegd om ongemak en huidirritatie te vermijden en om lekkage te voorkomen.
Met meer dan 60 jaar ervaring is TENA het toonaangevende merk op het gebied van incontinentiezorg*. Wij bieden een compleet assortiment aan incontinentieverbanden, huidverzorgingsproducten en digitale zorgoplossingen, afgestemd op de behoeften van individuen, hun families en zorgprofessionals.
Met TENA loopt Essity voorop in de ontwikkeling van producten en diensten die de waardigheid en kwaliteit van het leven van mensen helpen verbeteren. Wij streven naar duurzame continentiezorg met betere zorg en betere producten.
*Bron: Euromonitor International Limited; Retail Adult Incontinence, alle kanalen, RSP value sales, Tissue & Hygiene, editie 2024.
TENA is onderdeel van Essity, een toonaangevend wereldwijd hygiëne- en gezondheidsbedrijf. Dagelijks maken wereldwijd een miljard mensen gebruik van onze producten, oplossingen en diensten. Wij willen barrières voor welzijn doorbreken, ten behoeve van consumenten, patiënten, zorgverleners, klanten en de samenleving. Verkoop vindt plaats in ongeveer 150 landen onder de wereldwijd toonaangevende merken TENA en Tork, en andere sterke merken zoals Actimove, Cutimed, JOBST, Knix, Leukoplast, Libero, Libresse, Lotus, ModiBodi, Nosotras, Saba, Tempo, TOM Organic en Zewa. In 2024 had Essity een netto-omzet van ongeveer 146 miljard SEK (13 miljard EUR) en had 36.000 mensen in dienst. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Stockholm, Zweden en Essity staat genoteerd op de Nasdaq Stockholm. Meer informatie is te vinden op essity.com.