TENA Solutions

Uw route naar meer waarde

Introductie van de nieuwe TENA Solutions

TENA heeft een uniek assortiment producten, digitale oplossingen, hulpmiddelen, training en ondersteuning gecreëerd - speciaal ontworpen om uw zorgroute optimaliseren en de individuele zorg verder te verbeteren. Deze combinatie van ons assortiment en een individuele zorgbenadering biedt de grootste meerwaarde aan uw cliënten, uw personeel, uw zorginstelling en de omgeving. Dit is de nieuwe TENA Solutions.

Een professionele verzorgende in gesprek met een zittende oudere mannelijke cliënt in een zorginstelling

Wat als TENA Solutions u kan helpen?

  • Om huidirritatie te verminderen met 47%1
  • Om personeelstevredenheid te verbeteren met 79%2
  • Om lekkages te verminderen met tot 44%3
  • Met een vermindering van de CO2-voetafdruk met 15% in gebruik, na een beoordeling van de behoeften voor Toiletgang en Preventie met TENA SmartCare Identifi™ 4.
Neem contact met ons op

Meerwaarde creëren bij incontinentiezorg

De basis van de nieuwe TENA Solutions

De continentiezorgroute vormt de basis van de nieuwe TENA Solutions. Bij TENA werken we nauw samen met zorginstellingen om de echte zorgbehoeften vast te stellen. Op basis van deze behoeften hebben wij een uniek assortiment samengesteld dat elke stap op de continentiezorgroute optimaliseert en de individuele zorg verder verbetert.

Een professionele verzorgende en een oudere mannelijke cliënt met een rollator lopen door een gang in een zorginstelling
. Een professionele verzorgende en een oudere mannelijke cliënt met een rollator lopen door een gang in een zorginstelling

De basis van de nieuwe TENA Solutions

De continentiezorgroute vormt de basis van de nieuwe TENA Solutions. Bij TENA werken we nauw samen met zorginstellingen om de echte zorgbehoeften vast te stellen. Op basis van deze behoeften hebben wij een uniek assortiment samengesteld dat elke stap op de continentiezorgroute optimaliseert en de individuele zorg verder verbetert.

Een professionele verzorgende gebruikt een tablet

Beoordeling

De individuele behoeften van een cliënt bepalen 

Door onderstaande TENA hulpmiddelen te combineren, kunt u zorgen voor een nauwkeurige continentiebeoordeling die de individuele problemen van elke cliënt in kaart brengt. 

  • TENA SmartCare Identifi™ 
  • TENA Blaasdagboek
  • TENA Assessment Continentie
  • TENA Assessment Gezondheid van de Huid, gids voor preventie en behandeling van incontinentie-geassocieerde dermatitis (IAD)

Zorgplan

Een individueel zorgplan opstellen

De resultaten van een continentie-assessment worden gebruikt om een individueel zorgplan op te stellen met de persoonlijke tijden voor toiletgang, het juiste type incontinentieproduct met de juiste maat en met de juiste absorptie, en geschikte huidverzorgingsproducten.

  • TENA Continentiezorgplan
  • TENA Advieswijzer
  • TENA Best Practice Continentiezorg
  • TENA Best Practice Persoonlijke Hygiëne
  • TENA Best Practice Beheer van de Stoelgang
Een oudere mannelijke cliënt zit op een stoel in een zorginstelling
. Een oudere mannelijke cliënt zit op een stoel in een zorginstelling

Zorgplan

Een individueel zorgplan opstellen

De resultaten van een continentie-assessment worden gebruikt om een individueel zorgplan op te stellen met de persoonlijke tijden voor toiletgang, het juiste type incontinentieproduct met de juiste maat en met de juiste absorptie, en geschikte huidverzorgingsproducten.

  • TENA Continentiezorgplan
  • TENA Advieswijzer
  • TENA Best Practice Continentiezorg
  • TENA Best Practice Persoonlijke Hygiëne
  • TENA Best Practice Beheer van de Stoelgang
Een professionele verzorgende in gesprek met een zittende oudere mannelijke cliënt in een zorginstelling

Zorgverlening

Ervoor zorgen dat het zorgplan wordt uitgevoerd en gevolgd

Individuele zorg wordt verleend door middel van proactieve toiletroutines, gebruik van TENA producten en TENA SmartCare digitale oplossingen - speciaal geselecteerd om aan de individuele behoeften van cliënten te voldoen. TENA biedt ook training en ondersteuning.

  • TENA Aanleginstructievideo’s
  • TENA Zorgkaarten
  • TENA ProSkin absorberende en huidverzorgingsproducten
  • TENA SmartCare Change Indicator™
  • TENA training en ondersteuning - afgestemd op specifieke behoeften

Uitkomsten

Beoordeling en evaluatie van uitkomsten

De uitkomsten van het zorgplan moeten regelmatig worden beoordeeld en geëvalueerd om na te gaan waar verbeteringen kunnen worden aangebracht. Dit gebeurt met behulp van het TENA Review en Follow Up Rapport. Met deze informatie kunnen de zorgplannen indien nodig worden aangepast om de kwaliteit van de zorg te waarborgen. 

  • TENA Review en Follow Up Rapport
Vier blauwe oplopende pijlen met een blauwe TENA swoosh achtergrond
. Vier blauwe oplopende pijlen met een blauwe TENA swoosh achtergrond

Uitkomsten

Beoordeling en evaluatie van uitkomsten

De uitkomsten van het zorgplan moeten regelmatig worden beoordeeld en geëvalueerd om na te gaan waar verbeteringen kunnen worden aangebracht. Dit gebeurt met behulp van het TENA Review en Follow Up Rapport. Met deze informatie kunnen de zorgplannen indien nodig worden aangepast om de kwaliteit van de zorg te waarborgen. 

  • TENA Review en Follow Up Rapport

Als klant van TENA denk ik dat andere klanten minder verschoningen, lagere kosten en uiteindelijk een betere dienstverlening aan de cliënt kunnen verwachten door gebruik van TENA Solutions.

Garth,
Uitvoerend directeur,
Valley Elder Care

De volledige waarde van de nieuwe TENA Solutions

Wanneer de nieuwe TENA Solutions bij elke stap van de zorgroute worden geïmplementeerd, kan dit op een aantal gebieden meer waarde creëren - van de levenskwaliteit van de cliënten en de werknemerstevredenheid tot de efficiëntie van de zorg en de milieuduurzaamheid.

*Required fields

Verbeterde kwaliteit van leven voor zorgvragers

  • Verbeterd welzijn
  • Meer onafhankelijkheid
  • Behouden van een gezonde huid
  • Minder incontinentie gerelateerde dermatitis (IAD)
  • Minder onderbrekingen van de nachtrust
  • Tevreden familieleden
  • Minder belastende zorgverlening voor zeer afhankelijke zorgvragers (vermijding van pijn)
Een glimlachende oudere cliënt past oorbellen met een handspiegel in een zorginstelling

*Required fields

Meer tevreden zorgmedewerkers

  • Hogere betrokkenheid
  • Minder werkdruk en fysieke belasting
  • Minder onnodige controles en verschoningen
  • Verbeterde, ergonomische manier van werken
  • Minder stress
  • Minder ziekteverzuim
Een professionele verzorgende en een zorgmanager kijken naar een mobiele telefoon en praten terwijl ze koffie drinken in de kantine

*Required fields

Efficiëntere zorg

  • Efficiëntere inzet van tijd van medewerkers
  • Efficiënt gebruik van budget incontinentiematerialen
  • Lagere gevolgkosten
  • Lagere afvalkosten
  • Lagere kosten voor huidverzorging
Een hoofdverpleegkundige en een professionele verzorgende in gesprek in een zorginstelling

Duurzamer werken

  • Minder verbruik van incontinentieproducten
  • Minder gebruik van huidverzorgingsproducten
  • Minder afval
  • Minder was (wassen en drogen)
  • Minder energieverbruik
Close-up van vier paar blote voeten in het zand

"Zo kon het personeel meer taken gedaan krijgen, voelden ze zich meer tevreden aan het eind van hun dienst en hadden ze niet het gevoel dat ze de hele nacht als gekken hadden rondgerend."

Jess, directeur verpleging, Valley Elder Care

Onscherpe luchtfoto van twee personen die op een betonnen oppervlak lopen, de één in blauwe operatiekleding en de ander in vrijetijdskleding.
. Onscherpe luchtfoto van twee personen die op een betonnen oppervlak lopen, de één in blauwe operatiekleding en de ander in vrijetijdskleding.

"Zo kon het personeel meer taken gedaan krijgen, voelden ze zich meer tevreden aan het eind van hun dienst en hadden ze niet het gevoel dat ze de hele nacht als gekken hadden rondgerend."

Jess, directeur verpleging, Valley Elder Care

Onscherpe luchtfoto van twee personen die op een betonnen oppervlak lopen, de één in blauwe operatiekleding en de ander in vrijetijdskleding.

"Dankzij een breed assortiment incontinentieproducten waren er minder lekkages en verbeterde het welzijn van de cliënten."

Dr. Carlo Del Prato, directeur gezondheid, Coopselios, Italië

Ons volledig assortiment

*Required fields

*Required fields

*Required fields

Referenties:

  1. Essity data in file: Alle statistieken zijn gebaseerd op gemiddelde percentages van tussen 85 en 181 wereldwijde casestudies van TENA Solutions voornamelijk in Europa, maar ook in de VS, Canada en China. 2011-13.
  2. Essity data in file (enquêtes onder medewerkers): Alle statistieken zijn gebaseerd op gemiddelde percentages van tussen 85 en 92 wereldwijde casestudies van TENA Solutions (met 936 - 1020 respondenten afhankelijk van de vraagstelling) voornamelijk in Europa, maar ook in de VS, Canada en China. De resultaten variëren tussen landen en zorgorganisaties. 2012-14.
  3. ARCTICC-studie naar TENA SmartCare Identifi™ door University of Alberta, Canada, 2018 - data in file, voorgelegd voor ‘peer reviewed’ publicatie.
  4. ‘CO₂-voetafdruk in gebruik’ omvat de CO₂-voetafdruk van de absorberende producten én de was als gevolg van lekkages, gekoppeld aan de continentiezorg. Het resultaat is gebaseerd op een klinische studie (data in file) en een Life Cycle Assessment, uitgevoerd door Essity en geverifieerd door een onafhankelijke derde partij. De aannames over lekkages overdag en ‘s nachts, die verschillende hoeveelheden was opleveren, zijn gebaseerd op interne data in file van Essity. De milieu-impact van de absorberende producten is gebaseerd op grondstoffen, productie, transport en afvalverwerking.
  5. Essity data in file: Alle statistieken zijn gebaseerd op gemiddelde percentages van tussen 85 en 181 wereldwijde casestudies van TENA Solutions voornamelijk in Europa, maar ook in de VS, Canada en China. 2011-13.
  6. Essity data in file: Alle statistieken zijn gebaseerd op gemiddelde percentages van tussen 85 en 181 wereldwijde casestudies van TENA Solutions voornamelijk in Europa, maar ook in de VS, Canada en China. 2011-13.
  7. ARCTICC-studie naar TENA SmartCare Identifi™ door University of Alberta, Canada, 2018 - data in file, voorgelegd voor ‘peer reviewed’ publicatie.
  8. ‘CO₂-voetafdruk in gebruik’ omvat de CO₂-voetafdruk van de absorberende producten én de was als gevolg van lekkages, gekoppeld aan de continentiezorg. Het resultaat is gebaseerd op een klinische studie (data in file) en een Life Cycle Assessment, uitgevoerd door Essity en geverifieerd door een onafhankelijke derde partij. De aannames over lekkages overdag en ‘s nachts, die verschillende hoeveelheden was opleveren, zijn gebaseerd op interne data in file van Essity. De milieu-impact van de absorberende producten is gebaseerd op grondstoffen, productie, transport en afvalverwerking.