Partnerschap met TENA voor optimale apotheekzorg bij incontinentie.

Er is een enorm potentieel in het aanbieden van de juiste incontinentiematerialen. Het potentieel om uw klanten effectieve continentie-oplossingen te bieden en uw apotheek te laten groeien. Door met TENA samen te werken kunt u deze kansen optimaal benutten.

Maximaliseer uw potentieel in een categorie met groeikansen

1 op de 3 vrouwen heeft last van een gevoelige blaas en incontinentie(1), maar slechts 27 % gebruikt incontinentiemateriaal dat past bij hun behoeften.(2) Het kan gemiddeld tot 10 jaar duren voordat vrouwen geschikte bescherming gebruiken, vaak vanwege het stigma, schaamte of verwarring over de producten die moeten worden gekocht. Dit geldt ook voor mannen. 1 op de 4 mannen ervaart een bepaalde vorm van urineverlies(1), maar slechts 5-7 % van hen gebruikt de juiste bescherming(3).

Deze statistieken laten zien hoeveel mensen met incontinentie te maken hebben en de hulp die ze nodig hebben bij het vinden van de juiste bescherming. U heeft als apotheker een unieke en vertrouwde positie om te helpen, omdat ongeveer 70 % van de klanten(4) liever incontinentiemateriaal koopt bij een apotheek, omdat een apotheker de kennis en het juiste assortiment ter beschikking heeft. Data geeft ook aan dat positieve interacties met klanten vaker leiden tot terugkeer en loyaliteit. Dit betekent betere zorg voor uw klanten en meer succes voor uw apotheek(4).

TENA maakt incontinentie eenvoudiger voor u en uw klanten.

Incontinentie is niet altijd een eenvoudig onderwerp om te bespreken. Mensen weten vaak niet hoe ze erover moeten beginnen en er zijn veel producten om uit te kiezen. Maar het hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn. Als u een samenwerking aangaat met TENA, geven wij u de hulpmiddelen en het ondersteunend materiaal voor het eenvoudiger aangaan van gesprekken over incontinentie en het aanbevelen van het juiste incontinentiemateriaal.

Ondersteuning die TENA aan uw apotheek kan bieden

*Required fields

*Required fields

*Required fields

*Required fields

*Required fields

*Required fields

Verwijzingen:

  1. Prevalentiegegevens van incontinentie op basis van ICS-definitie
  2. GFK - Global Inco Consumer Segmentation study (2019) VK, DUI, FR, VS, MEX
  3. Prevalentieonderzoek naar urine-incontinentie bij mannen, 2013 (VS, VK, DE, IT, FR, MX, RU).
  4. Focaldata: VK, PO, IT, FR, 2022
  5. Gfk. Male Consumer Journey, DE, 2012. Gegevens beschikbaar.