U lijkt zich te bevinden in <country>

Bezoek uw lokale TENA-website voor lokale informatie.

Ga ongewenst urineverlies tegen met bekkenbodemoefeningen

Het versterken van de bekkenbodemspieren vermindert incontinentie.
Lachende vrouw met haar kleinkind op schoot tijdens een picknick.

Het enige wat echt helpt

Uw blaas wordt door een aantal spieren in uw bekkenbodem op zijn plaats gehouden. Zolang deze spieren goed functioneren hebt u de volledige controle over wanneer er urine naar buiten mag komen. Maar wanneer deze spieren hun veerkracht verliezen, kunt u last krijgen van ongewenst urineverlies. Daarom is het een van de belangrijkste zaken bij het omgaan met incontinentie om te leren hoe u uw bekkenbodemspieren kunt isoleren en ze regelmatig kunt trainen. Dit werkt het allerbeste tegen urineverlies, boven alle andere inspanningen. 

De onzichtbare training

Het mooie aan bekkenbodemtraining of Kegeloefeningen is dat u ze overal kunt doen, op ieder moment: niemand zal het doorhebben. Tijdens een vergadering, bij de bushalte of tijdens een etentje: simpelweg knijpen, knijpen, knijpen. De grootste taak is eraan denken dat u ze moet doen.

Bekkenbodemoefeningen

Ontdek de spanning en bestrijd ongewenst urineverlies.

Twee vrouwen zijn aan het joggen op een bospad

Leven met stressincontinentie

“Ik had nooit gedacht dat een zwakke blaas mij in de weg zou gaan staan.”

Margaret
60

Vrolijke volwassen vrouw zet haar helm op terwijl ze in de stad bij fietsen staat

Tips en trucs

Incontinentie hoeft uw leven niet te beheersen. Laat u informeren om de controle terug te krijgen.

Twee vrouwelijke fietsers zitten in het gras en rusten lekker uit in de zon

What are cookies?

Lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet lorem ipsum dolor sit amet.